Medical services are closely linked to comprehensive and intensive care and advice. We are always there for our patients and for this reason we have created our FAQ. Before sending a message, we ask you to check the “Frequently Asked Questions” chapter.
In urgent matters you can also contact us by telephone during opening hours. Outside the opening hours, you can call the on-call health insurance doctor at 116117.
Otherwise, we wish you all the best!
Fill out the form and we’ll get back to you as soon as possible!
Dornburger Straße 17b, 07749 Jena
Lützerodaer Weg 2, 07751 Jena
Monday 08-13 & 15-18 Uhr
Tuesday 08-13 & 15-18 Uhr
Wednesday 08-13 Uhr
Thursday 08-11 & 15-18 Uhr
Friday 08-13 Uhr
Monday 07-11 & 15-18 Uhr [Dr. Winkler]
Tuesday 08-11 Uhr [Dr. Wiegandt]
Thursday 08-11 & 15-18 Uhr [Dr. Winkler]
Do you have a specific question and want it answered as quickly as possible? Just take a look at our FAQ on the right-hand side.
If you have not found the answer to your question, please contact us directly using our contact form.
For technical and personal reasons, there are more calls, especially during peak times (especially in the morning between 8:00 a.m. and 10:00 a.m.), which is why the lines are often busy. We therefore ask you to try again later or use E-Mail. In non-acute cases, we recommend calling from 12:00 p.m. Thank you for your understanding.
A private prescription (blue) can be redeemed in the pharmacy within three months.
Öffnungszeiten Jena:
Montag & Dienstag: 08:00-13:00 & 15:00-18:00 Uhr
Mittwoch & Freitag: 08:00-13:00 Uhr
Donnerstag: 08:00-13:00 & 15:00-17:00 Uhr
Öffnungszeiten Cospeda:
Montag: 07:00-11:00 & 15:00-18:00 Uhr
Dienstag: 08:00-11:00 Uhr
Donnerstag 08:00-11:00 & 15:00-18:00 Uhr
Kontakt:
um eine bessere telefonische Erreichbarkeit zu ermöglichen, führen wir ab dem 01.10.2024 ein digitales Telefonassistenzsystem ein. Im Unterschied zum Anrufbeantworter startet die digitale Assistenz einen einfachen interaktiven Dialog, in dem die persönlichen Daten und das jeweilige Anliegen strukturiert aufgenommen werden. Die Inhalte des Gesprächs werden vom System aufgezeichnet und direkt verschriftlicht. Die erfassten Informationen werden für unsere Mitarbeiterinnen übersichtlich und strukturiert dargestellt. Dies ermöglicht dann, effizient die einzelnen Anliegen zu bearbeiten und zügig zu beantworten – z.B. per SMS oder auch Rückruf.
Mit der Nutzung dieser modernen Technologie erhoffen wir uns eine Verbesserung des Service für unsere Patienten und gleichermassen auch eine Entlastung unserer Mitarbeiter. Einfach und schnell können so von Ihnen Terminwünsche, Wiederholungsrezepte, Terminabsagen, etc. per Telefon platziert werden – es gibt kein „besetzt“ oder „Durchklingeln“, kein unnötiges Warten. Gleichzeitig kann sich unser Praxisteam auf die Patienten vor Ort in der Praxis konzentrieren und dann nach und nach die strukturiert erfassten telefonischen Anfragen abarbeiten.
Ihr Praxisteam.